Tankar om familj 2

Hej kära läsare!
 
Familjen är viktig. Som bollplank, socialt skyddsnät.
Men vad är det då man kallar familj? Vissa kallar bara
människor familj som har en biologisk koppling. Föräldrar,
syskon,fastrar, morbröder etc. Men inte deras respektive.
Andra säger familj angående allt. Ja men det är mina kusiner. 
Hur då? Ja men vi är så nära vän med deras föräldrar och
vi har praktiskt taget växt upp ihop. Så deras föräldrar blir
som min 'auntie & uncle'. Då kan det vara svårt att hålla reda
på vad som är biologisk familj och vad som är social familj.
 
Inte för att det bör ha nån betydelse för familj är ju familj.
Det är ett band man skapar, men i vår tråkiga svenska kultur
så är det ovanligt att man kallar någon farbror som inte är ens
pappas bror. Det är ovanligt att man ens använder såna
benämningar. Till skillnad mot andra kulturer anser vi att det
är viktigare på ett annat sätt att ha en korrekt benämning upplever jag.

Jag vet egentligen inte vad jag svamlar om nu. Jag hade en startpunkt,
men vet inte hur jag ska avsluta..Det är sent och jag har druckit ett glas
rött eller två. 
 
Så jag bollar över frågan till er istället. 
Vad har ni för tankar om biologisk/social familj?
Har ni någon nära till dej/familjen du/ni
kallar syskon/kusin/faster/moster/morbror/farbror?
 

Godnatt folket!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0