Bananskal?

Hej!
 
Det är många ute i dejting världen som undrar hur man ska dejta. 
Hur man ska hitta Den rätta...Sen kan vissa bli nästan sura på mig för att 
jag råkade träffa den man jag lever med när jag gick i 7an på ett högstadiedisco 
och varit tillsammans i ca 11,5år. Men det är ju inte så enkelt.
 
Det handlar ju inte bara om att träffa någon och sen är allt en dans på rosor resten av livet.
Det handlar om att hitta nån som man verkligen vill vara med. Dela topparna och dalarna.
Att båda ska vara villiga att kämpa för att hålla relationen vid liv när det är som svartast 
istället för att ta den lätta vägen ut, dvs göra slut. Så när vissa säger "Ja men du har ju åkt 
på värsta räkmackan, du träffade ju honom när du var 13år."  Visst. Men det betyder inte
att allt alltid har varit bra. Som alla förhållanden har man ups & downs. Kanske särskilt
mycket så när man har alla tonårshormoner i kroppen. Vad vet jag. 
 
Då krävs det att man vårdar sin relation för att den ska överleva. 
På samma sätt som sina blommor. Är det nån som tror att man kan lämna 
blommorna ovattnade i 3månader när man är på semester och dom ska fortfarande 
leva när man kommer hem? Samma sak med en relation. Man får inte ta varandra 
förgiven eller glömma bort varandra. Då dör allt som en gång levde..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0